Laatste update maandag 30 mei 2016 om 12.57 - Verwacht: Opel Calibra 2.0i 1990 42.000 km - 380 SE 1981 212.000 km.

Selectie


Mercedes-Benz 280 SL C
Verkocht
Bouwjaar
1981
Kilometerstand
113.000 km
Vermogen
185 pk
Carrosseriekleur
735 Astraalzilver
Interieur
932 Velours blauw
Transmissie
Automaat (4)

Zo zeldzaam als een 500 E, deze in een oplage van ruim tienduizend exemplaren gebouwde 280 SL C. De zescilinder variant en voorloper van de SEC. Er zijn er echter nog veel minder van overgebleven, en daardoor is een topstaat 280 SL C een witte raaf in klassiekerland. Want zo mogen we 'm inmiddels noemen: een klassieker. Een coupe op de bodemplaat van de W116, met de jas van de R107. Deze 280 SL C is in 1981 nieuw in Nederland geleverd en heeft zijn gehele leven in ons land doorgebracht. Gelukkig in een warme garage tijdens barre weersomstandigheden, want anders had de auto er niet meer zo bij gestaan. Origineel gebleven tot in detail, dus geen roestverbergers over de spatbordranden, de dorpels keurig in de juiste kleur of meegespoten delen die eigenlijk zwart moeten zijn. Roest zul je er nergens aan vinden en ook de typerende louvre-ruitjes zijn nog in perfecte staat. Voor het onderhoud tekende Geert Jansen, geen onbekende naam in de Mercedes-Benz klassiekerwereld. Alles aan de auto werkt zoals het behoort te werken. De staat van de auto is lastig te evenaren, maar wij verwachten dat er her en der wel exemplaren in vergelijkbare staat in verzamelingen staan, waar ook deze auto feitelijk thuishoort. De kleurencombinatie is klassiek en courant: 735 Astraalzilver met schitterend bijpassend blauw velours - ten onrechte vaak Pullmann genoemd.

Opties:

  • automatische airconditioning
  • Becker Avus radio
  • wortelnotenhouten dashboardacenten
  • elektrisch schuifdak
  • elektrische Hirschmann antenne
  • viertrapsautomaat
  • elektrische ramen
  • metallic lak
  • getint en warmtewerend glas
  • centrale vergrendeling
  • stuurbekrachtiging
  • voorruit met bandfilter

Alle foto's:

Mercedes-Benz 220 D
€ 9.950
Bouwjaar
1972
Kilometerstand
111.000 km
Vermogen
Duitsland
Carrosseriekleur
670 Hellelfenbein
Interieur
MB Tex blauw
Transmissie
Handmatig (4)

De regelmatige bezoeker van deze website herkent 'm nog wel: alleraardigste 220 D waar voor vele duizenden euro's aan is gerestaureerd. Dat zie je aan de auto af. Wat de auto extra apart maakt zijn de aanwezige opties.Door zijn leeftijd van 44 jaar is de auto ook in 2016 belastingvrij te rijden, en dat is natuurlijk leuk meegenomen. Je mag er ook gewoon de milieuzone mee in. Kennelijk is deze 220 D schoner dan een E 320 CDI, want de wethouders aldaar vinden dat. Technisch perfect, rijdt als een nieuwe. Recentelijk is er een grote onderhoudsbeurt aan de auto uitgevoerd, waarbij ook de brandstofpomp onder handen is genomen en de kleppen zijn gesteld. Van een verblijf van enkele jaren bij een liefhebber wordt een auto doorgaans niet slechter. Niet in concoursstaat, wat duidelijk is aan de prijs. Geen opgewarmd lijk, wat ook duidelijk is aan de prijs. Wel een fijne dagelijks te gebruiken klassieker waarmee je nog jaren plezier kunt hebben.

Opties:

  • stuurbekrachtiging
  • schuifdak
  • wit stuurwiel
  • trekhaak
  • vloerschakeling
  • koplamp wis/was
  • MB Tex interieur
  • voorruit met bandfilter
  • parkeerlicht
  • hoofdsteunen achterin
  • radiovoorbereiding
  • arnsteun achter
  • mistlampen voor
  • getint glas
  • radio-/CD retro
  • pompadourtassen

Alle foto's:

Mercedes-Benz 280 SE
€ 9.950
Bouwjaar
1982
Kilometerstand
119.000 km
Vermogen
185 PK
Carrosseriekleur
934 Chinablauw
Interieur
Stof blauw
Transmissie
Automaat (4)

Van 1982 tot 2004 reed Herr Doktor Rabinovich slechts 32.000 km met zijn Chinablauwe S-Klasse. Alweer bijna tien jaar geleden haalde ik de auto naar Nederland en sindsdien reden er twee absolute liefhebbers mee. De laatste eigenaar maakte het wel heel erg bont, qua onderhoud. Zo verving hij bijvoorbeeld de voor- en achterremmen, alle snaren, ruitenwisserbladen, accu, bougies en bougiekabels, klepdekselpakking, versnellingsbakolie en -filter, alle hydrauliekolie en filters, stelde hij de speling op het stuurhuis terug tot nihil, verving hij de dempingsmatten in de deuren - zodat ze weer sluiten als nieuw - en liet hij het smetteloze blauwe interieur diepreinigen, zodat het nu werkelijk weer als nieuw is. Uiteraard betreft het hier een uitstekend gedocumenteerd exemplaar, dat keurig in de overgangsregeling van Weekers valt. In december 2013 heb ik de auto - geheel tegen de wetten van het denkbeeldige Schwabische 'Handbuch des Heiliges Blechle' in - laten faceliften naar MoPf1, in combinatie met een gezellig setje originele vijftiengaats lichtmetalen velgen. Het resultaat is verbazingwekkend en zorgt voor 'de ultieme W126' met de temperamentvolle M110 zescilinder motor in een post-'85 jasje. De zeldzame kleur maakt van deze 280 SE een redelijk unieke auto. De auto is mijn privebezit en eventueel aan een echte liefhebber te verkopen.

Opties:

  • getint en warmtewerend glas
  • lederen airbagstuur
  • viertrapsautomaat
  • stuurbekrachtiging
  • 15" vijftiengaats lichtmetalen velgen
  • Franse koplampen
  • middenarmsteun voor
  • nieuwe Michelin banden
  • Parrot carkit
  • hoofdsteunen achter
  • Becker radio/CD/navigatie

Alle foto's:

Mercedes-Benz 380 SE
Verwacht
Bouwjaar
1981
Kilometerstand
212.000 km
Vermogen
204 pk
Carrosseriekleur
684 Taigabeige
Interieur
274 Velours zwart
Transmissie
Automaat (4)

In de jaren zeventig en tachtig kon je een Mercedes-Benz in tientallen absurde kleuren bestellen. Chinablauw of Engels Rood, Mimosageel of - in dit geval - Taigabeige. Het geeft de auto zijn eigen unieke karakter, maar is wel smaakgebonden. Dit vroege exemplaar is in de nadagen van 2007 naar Nederland gehaald en in 2014 - als technisch uitstekende basis - door collega Cor de Jong technisch aangepakt, waarbij er niets is overgeslagen. De rekening van bijna vijfduizend euro is daar de stille getuige nog van. Wat overblijft is een ontzettend leuke, dagelijks te rijden W126 waarvan je niet snel een tweede in deze kleur tegen zal komen. Als slagroom op de taart is de eerste Duitse eigenaar bepaald niet zuinig geweest met opties.

Opties:

  • airconditioning
  • getint en warmtewerend glas
  • Fuchs lichtmetalen velgen 15"
  • middenarmsteun voor
  • zwart velours interieur
  • elektrische ramen
  • viertrapsautomaat
  • 684 Taigabeige Sonderfarbe
  • Becker Avus radio
  • orthopedische stoelen voor
  • stoelverwarming
  • stuurbekrachtiging
  • elektrisch schuifdak
  • elektrische Hirschmann antenne
  • stoelverwarming achterin
  • koplamp wis/was
  • centrale vergrendeling
  • trekhaak
  • pompadourtassen
Audi 80 GLS
€ 7.950
Bouwjaar
1977
Kilometerstand
38.000 km
Vermogen
75 pk
Carrosseriekleur
Kupfer Metallic
Interieur
Stof oranje
Transmissie
Handmatig (5)

Redelijk schaars geworden Audi 80 GLS, door Hoekstra Huizen geleverd en onderhouden, later door Terpstra Sexbierum. De auto is voor zijn leeftijd in een bovengemiddeld mooie staat en heeft geen achterstallig onderhoud. Recentelijk is een vijfversnellingsbak ingebouwd, omdat 4.600 toeren bij 120 km/h de auto diskwalificeerde voor dagelijks gebruik. Dat is nu wel anders! Je stapt er in en rijdt er mee naar Zuid Frankrijk. In 2016 hebben we de Audi geheel in zijn oorspronkelijke staat teruggebracht, vandaar de statuswijziging B naar A en de aangepaste verkoopprijs.

Opties:

  • vijfversnellingsbak
  • getint glas
  • metallic lak
  • chroom wieldeksels
  • Blaupunkt radio
  • hoofdsteunen
  • middenconsole met metertjes

Alle foto's:

Pascalstraat 8 A | 1704 RD Heerhugowaard | The Netherlands | Marco Hof : 06-29.545911 | info@500e.nl
© Marco Hof Sportscars 2012. Marco Hof Sportscars & Youngtimers is niet gelieerd aan welke dealerorganisatie dan ook.
merken